Главный сайт
Школы
Транспорт
Клубы и лагеря
Репортажи
Фотографии
Темы
Остальные
Указатель
Для скачивания
Ставки
Книга гостей
Календарь
Контакт
Home
Česká verze.
English version.
Российская версия.
Deutsche Version.
Wersja polska.
Имя:
Пароль:

Новые темы:

sitemap
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Fotka




Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 17. 4. 2018 byl naposledy upraven dne 25. 4. 2018 a zobrazen celkem 20466×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 15:06.

Тексты на тему

Назад | Вверх

Úzkokolejka za Rumištěm
Téma:
Úzkokolejka za Rumištěm
Úzkokolejka v Červené zahradě
Téma:
Úzkokolejka v Červené zahradě
První brněnská elektrárna
Téma:
První brněnská elektrárna
Databáze úzkokolejek
Téma:
Databáze úzkokolejek
Druhé Brno
Téma:
Druhé Brno

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Miroslav ImmerČas: 12. 11. 2018, 14:47
Sestavuji také seznam jako byl Tyllerův. Mám registrováno 2356 úzkých v CZ a 574 v SK. Pro pokročilý věk (90) hledám někoho, kdo by byl schopen pokračovat. Prosím, ozvěte se, máte-li zájem.

Autor: JzAČas: 20. 4. 2018, 14:7
Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.

Autor: JzAČas: 18. 4. 2018, 12:58
Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…

Autor: Michal HartlČas: 18. 4. 2018, 12:46
Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.



Stránka: